Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
(2024) Trang: 393-406
Tạp chí: Quản trị tri thức - Dẫn dắt và đổi mới
Liên kết:

Research proficiency and information management skills are deemed indispensable in the contemporary information society, where the ubiquity of information necessitates adept handling. However, UNESCO reports a notable deficiency of these crucial skills among students worldwide. Given the nature of the information and library discipline, students in this field necessitate advanced information management proficiencies for favorable employment prospects. While university curricula effectively impart essential skills, linguistic barriers, particularly in English, often impede proficiency in managing English-language information. Consequently, a solution is imperative to assist information and library students in effectively managing English resources. This paper presents a case study wherein information literacy is integrated into a research course to augment students' information management skills. A mixed-method approach was employed to evaluate both the academic performance and attitudes of students following the intervention. Positive outcomes in both academic scores and attitudes signify the viability of the proposed solution and warrant further investigation.

 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...