Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
(2023) Trang: 121-133
Tạp chí: AICMES 4th INTERNATIONAL CONFERENCE ON CURRENT SCIENTIFIC STUDIES, SEPTEMBER 8 - 10, 2023, KYRENIA - GIRNE
Liên kết:

This research aims to evaluate perception of Gen Z customers in Vietnam on characteristics of influencers. Six characteristics of influencers, including trustworthiness, attractiveness, expertise, familiarity, brand-influencer congruence, and negative publicity will be explored. Quantitative approach with a sample size of 600, and snowball sampling method have been used to achieve such aim. Cronbach Alpha and descriptive statistics are the main analysis methods used in this research. The results show that the majority of the social media influencers that have an impact on Gen Z's online purchasing behavior have a fairly high level of almost 5 out of 6 characteristics. This somehow implies that information provided by a well-known influencer will drastically alter the internet purchase behavior of Generation Z.

Các bài báo khác
(2023) Trang: 314-323
Tạp chí: CUMHURIYET 9TH INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES, AUGUST 30, 2023, AFYONKARAHISAR
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...