Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
(2024) Trang: 162-180
Tạp chí: The international conference on sustainable growth in Vietnam & beyond
Liên kết:

The objective of this study is to determine the influence of consumer characteristics and perceptions on the willingness to buy and estimate the willingness to pay (WTP) for organic oranges in urban households in the Mekong Delta. The study uses the direct pricing method, which is the contingent valuation method (CVM), to estimate WTP. The survey results of 413 households showed that income, education level, food safety awareness, environmental awareness, and the presence of children and elders in the family positively affect WTP for organic oranges. Conversely, price and family size negatively affect WTP. Consumers are willing to pay an average of
81,000 VND/kg for organic oranges. Academically, the research results explain more clearly the value and rationality of the Stimulus - Organism - Response (SOR) model when applied to a specific organic fruit industry in the context of a developing country like Vietnam, specifically the Mekong Delt


Các bài báo khác
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...