Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
11 (2022) Trang: 1133-1149
Tạp chí: European Journal of Educational Research

Despite  receiving  increasing  attention  from  mathematics  education  scholars,  there  has  not  yet  been  any  overall understanding of the current state of realistic mathematics education (RME). To address this gap, this study aims to provide a review of 288 studies on realistic mathematics education from the Scopus database between 1972 and 2019. Using descriptive and bibliometric analyses, this study addresses four research issues as follows: (i) the total volume, growth trajectory, and geographic distribution;  (ii)  the  most  influencing  authors  and  research  groups;  (iii)  the  most  influencing  sources  (i.e.,  journals,  books, conferences); and (iv) the most important topics. Several implications for not only mathematics education scholars but also other stakeholders, including policymakers, school managers, mathematics teachers, may not be considered in this study.

 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...