This study aimed to investigate the point of view of consumers in developing and emerging market about the genetically modified and non-genetically modified food based on the evidence from soymilk non- genetically modified product. The experimental auction method was employed to explicit the willingness-to-pay of Vietnamese consumers for a non-genetically modified soymilk products. Regression analysis was applied to determine factors influencing consumer's WTP for non-genetically modified product. The results indicated that consumers are willing to pay 84% premium for soy milk with non-genetically modified attribute information in comparison with the conventional one. The level of WTP derived from the auction is not much different from the market price of the product being auctioned. Notably, consumers with high level of risk aversion were likely to purchase non-genetically modified food. This was a predominant factor that determines who would accept or deny the consumption of non-genetically modified food
Trích dẫn: Tống Yên Đan, Khổng Tiến Dũng, Huỳnh Anh Thi, Trần Thị Kim Hương và Bùi Lê Thái Hạnh, 2020. Nghiên cứu mức sẵn lòng trả cho dịch vụ xe buýt nhanh BRT tại thành phố Cần Thơ: Tiếp cận bằng phương pháp định giá ngẫu nhiên và định giá suy luận. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 56(6D): 302-312.
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên