Despite abundant research on teachers’ motivational strategies worldwide, scant attention has been paid to this in Vietnam. Thus, the current study aimed to investigate the high school EFL teachers’ use of motivational strategies reported by students and their attitudes towards these motivational strategies. The participants consisted of 416 students taught by 30 EFL teachers from ten high schools of eight provinces in the Mekong Delta. A semi-opened questionnaire was employed to elicit students’ report on the motivational strategies employed by their English teachers, and their judgments about the value of these strategies. Findings of the study indicated that the teachers frequently used top motivational strategies as reported in previous research. Such strategies were also judged to be motivating by the students. However, noticeably, the students highly valued teacher recognition of their efforts and a harmonious behaviour and ascribed these practice to their increased motivation. Other strategies were also suggested by students that teachers should use. The implication is that cultural differences mediate students’ perceptions, and that the EFL teachers in the context should attend to fundamental strategies, and the ones preferred by students.
Nguyễn Văn Lợi, Chung Thị Thanh Hằng, Đỗ Xuân Hải, 2013. NĂNG LỰC TIẾNG ANH CỦA SINH VIÊN SƯ PHẠM TIẾNG ANH ĐƯỢC ĐÀO TẠO THEO CHƯƠNG TRÌNH 120 TÍN CHỈ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 26: 1-8
Loi, N.V., 2017. Promoting learner autonomy: Lesson from using project work as a supplement in English skills courses. Can Tho University Journal of Science. 7: 118-125.
Nguyễn Văn Lợi, Chung Thị Thanh Hằng, 2014. CÁC YÊ?U TÔ? ẢNH HƯỞNG NĂNG LƯ?C TIÊ?NG ANH CU?A SINH VIÊN SƯ PHA?M TIÊ?NG ANH, TRƯỜNG ĐẠI HỌC CẦN THƠ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 32: 67-74
Nguyễn Văn Lợi, Chung Thị Thanh Hằng, Phạm Thị Mai Duyên, Trương Nguyễn Quỳnh Như, 2014. NÂNG CAO KHẢ NĂNG TỰ CHỦ TRONG HỌC TẬP CHO SINH VIÊN TIẾNG ANH - NHẬN THỨC CỦA GIẢNG VIÊN TIẾNG ANH TẠI MỘT SỐ TRƯỜNG ĐẠI HỌC. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 33: 75-83
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên