Craft village tourism plays an essential role in preserving and promoting local cultural values, contributing to local socio-economic development. This study aims to analyze the actual situation and propose solutions to develop tourism in Chau Giang brocade weaving village. The study collected data from 67 households in Chau Giang brocade weaving village. From the actual survey results and expert consultation, the study suggests several solutions for tourism development in Chau Giang craft village. (1) Strengthen the connection between tourism service suppliers with local authorities and travel agencies. (2) Invest in designing new and unique products to attract more tourists. (3) Improve the quality of tourism services by the professionalism of the community. (4) Develop suitable marketing strategies.
La Nguyễn Thùy Dung, Mai Văn Nam, 2015. Khả năng tiếp cận thị trường của hộ sản xuất lúa theo mô hình liên kết với doanh nghiệp ở tỉnh An Giang. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 38: 25-33
Trích dẫn: La Nguyễn Thùy Dung và Mai Văn Nam, 2016. Phân tích hiệu quả sản xuất của nông hộ nghèo và không nghèo trồng lúa tại tỉnh An Giang. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 46d: 30-39.
La Nguyễn Thùy Dung, Mai Văn Nam, 2015. Phân tích hiệu quả tài chính của hộ sản xuất lúa theo mô hình liên kết với doanh nghiệp ở tỉnh An Giang. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 36: 92-100
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên