In order to overcome the problem of fossil fuel energy, demand of electric vehicles (EVs) sharply increases over the world. The important issues of EV are driving distance and lifetime related to EV efficiency. A voltage source converter is a main component of EV which can be operated with various pulse width modulation (PWM) schemes. These PWM schemes will cause the effect to the efficiency of converter system and the lifetime of EV. Therefore, this paper proposes an analysis of the PWM schemes for the EV. The objective is to find out a best solution for the EV by comparing the total harmonic distortion (THD) and transient response between the PWM schemes. The operation of traction motor on EV with the various PWM schemes will be verified by using Psim simulation program.
Trích dẫn: Quách Ngọc Thịnh, Thiều Quang Quốc Việt, Đào Minh Trung và Phạm Văn Toàn, 2019. Tổng quan các kỹ thuật thu năng lượng từ tế bào nhiên liệu vi khuẩn. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 55(6A): 1-8.
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên