Study on the economic efficiency of three offshore vessel groups categorized based on engine capacity (hp) (hp<90, 90<hp<150, hp>150) of Khanh Hoa province showed that the group without subsidy from the government of Vietnam, the return on investment (ROI) of vessels with the engine capacity of less than 90 hp was 32.6%, return on investment (ROI) of intermediate group with the engine capacity ranging from 90 hp to 150 hp was 17.5%, and 11.8% for the last group. Futhermore, the group with subsidy from the government ofVietnam, the return on investment (ROI) of the vessel group with less than 90 hp was 47.9%, return on investment (ROI) of the middle group was 25.6%, and 16.4% for the vessel group with larger than 150 hp. This study also demonstrated that the the vessel group with the biggest engines, larger than 150 hp obtained the highest profit margin but had the smallest return on investment (ROI).
Title: Study on economic efficiency in horse power group on the offshore long line fishery in Khanh Hoa province
Tóm tắt
Nghiên cứu về hiệu quả kinh tế của ba nhóm tàu nghề câu cá ngừ đại dương được phân chia dựa trên công suất của tàu (hp<90, 90<hp<150, hp>150) tại tỉnh Khánh Hòa, chỉ ra rằng nếu không có sự trợ cấp của chính phủ, tỷ suất thu hồi vốn (ROI) của nhóm tàu công suất dưới 90 hp là 32,6%, nhóm tàu với công suất từ 90hp đến 150hp là 17,5%, nhóm tàu công suất >150 hp là 11,8%. Với sự trợ cấp từ chính phủ, tỷ suất thu hồi vốn (ROI) của nhóm tàu công suất dưới 90 hp là 47,9%, nhóm tàu với công suất từ 90hp đến 150hp là 25,6%, nhóm tàu công suất >150 hp là 16,4%. Đồng thời kết quả nghiên cứu này cũng cho thấy rằng nhóm tàu có công suất lớn nhất (>150hp) thì có tỷ suất lợi nhuận là cao nhất nhưng tỷ suất thu hồi vốn (ROI) là thấp nhất
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên