Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2024
Số tạp chí 35(2024) Trang: 26-43
Tạp chí: Journal of Advanced Research in Business and Management Studies
Liên kết:

This study examines the influencers that significantly impact the purchasing behavior of Generation Z (Gen Z) customers in the e-commerce and cosmetics industries in Vietnam. By employing a mixed-methods approach, data was collected from 600 Gen Z customers in Vietnam, and behavioral intention models were used to understand their behavior. Specifically, 5 key characteristics of influencers such as trustworthiness, attractiveness, expertise, influencer match-up congruence with the brand/ product, and negative publicity are hypothesized to have significant impact on behavioral intention of Gen Z customers. The results of this research indicate that influencers play a significant role in shaping Gen Z customers' purchasing behavior in the e-commerce and cosmetics industries. Trustworthiness, attractiveness, and expertise were found to be crucial factors influencing Gen Z's decision-making process. Interestingly, the study reveals that influencers have a stronger impact than previously assumed, surpassing the theoretical expectations. The implications of these findings are significant for marketers and brands in developing effective influencer marketing strategies targeted at Gen Z customers in Vietnam. It is recommended that brands prioritize collaborating with trustworthy and compatible influencers who can create a positive brand image. Future research should consider additional factors and conduct cross-cultural comparisons to further enhance our understanding of Gen Z's behavior and the role of influencers.

Các bài báo khác
Số tạp chí 12(2024) Trang: 23-25
Tạp chí: International Journal of Research in Engineering and Science
Số tạp chí 3(2024) Trang: 44-46
Tạp chí: International Journal of Social Science Exceptional Research
Số tạp chí 66(2024) Trang: 60-65
Tạp chí: Vietnam Journal of Science, Technology and Engineering, Ministry of Science and Technology
Số tạp chí XI(2024) Trang: 376-384
Tạp chí: INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH AND SCIENTIFIC INNOVATION (IJRSI)
Số tạp chí XI(2024) Trang: 436-447
Tạp chí: INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH AND SCIENTIFIC INNOVATION (IJRSI)
Số tạp chí 13(2024) Trang: 162-170
Tạp chí: Unnes Journal of Mathematics Education
Số tạp chí 5(2024) Trang: 1-19
Tạp chí: European Journal of Literary Studies ISSN: 2601–971X ISSN-L: 2601–971X Available on-line at: http://www.oapub.org/lit
Số tạp chí 12(2024) Trang: 272-277
Tạp chí: International Journal of Research in Engineering and Science (IJRES)
Số tạp chí VIII(2024) Trang:
Tạp chí: International Journal of Research and Innovation in Social Science
Số tạp chí 7(2024) Trang: 178-186
Tạp chí: International Journal of Latest Research in Humanities and Social Science
Số tạp chí 7(2024) Trang: 219-228
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
Số tạp chí 3(2024) Trang: 21–30
Tạp chí: Journal of Innovation and Research in Primary Education
Số tạp chí In Abhijit Mukherjee(2024) Trang: 247-260
Tạp chí: Water matter - Achieving the Sustainable Development Goals
Số tạp chí 4(2024) Trang: 14-23
Tạp chí: Tạp chí khoa học - Trường ĐH Sư phạm Hà Nội
Số tạp chí 58(2024) Trang: 1-8
Tạp chí: 58th U.S. Rock Mechanics/Geomechanics Symposium
Số tạp chí 19(2024) Trang: 58–70
Tạp chí: International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET)
Số tạp chí 8(2024) Trang: 15-35
Tạp chí: Journal of Positive Psychology & Wellbeing
Số tạp chí 7(2024) Trang: 1-13
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...