Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2024
Số tạp chí 7(2024) Trang: 128-155
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies ISSN: 2602 - 0254 ISSN-L: 2602 - 0254

This study investigates the pronunciation challenges faced by first-year English major students at the School of Foreign Languages, Can Tho University, Vietnam, specifically focusing on affricate sounds (/dʒ/ and /tʃ/) and nasal sounds (/n/, /m/, and /ŋ/). Utilizing pronunciation recordings analyzed through the Elsa Speak Application, the research involved 31 proficient EFL students. They provided insights into their difficulties with 20 selected English words from their learning materials that included these phonetic elements. The findings reveal widespread mispronunciations, with many students struggling significantly with both affricate and nasal sounds. Based on the data, the study presents targeted recommendations for EFL students, teachers, and curriculum developers to enhance pronunciation instruction and address these specific challenges. This research contributes to understanding the phonetic obstacles faced by EFL learners and emphasizes the need for improved teaching strategies that focus on sound production. By identifying specific difficulties and offering actionable solutions, the study aims to facilitate better pronunciation outcomes for students, ultimately enhancing their overall language proficiency, particularly in listening and speaking English effectively.

Các bài báo khác
Số tạp chí 12(2024) Trang: 23-25
Tạp chí: International Journal of Research in Engineering and Science
Số tạp chí 3(2024) Trang: 44-46
Tạp chí: International Journal of Social Science Exceptional Research
Số tạp chí 66(2024) Trang: 60-65
Tạp chí: Vietnam Journal of Science, Technology and Engineering, Ministry of Science and Technology
Số tạp chí XI(2024) Trang: 376-384
Tạp chí: INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH AND SCIENTIFIC INNOVATION (IJRSI)
Số tạp chí XI(2024) Trang: 436-447
Tạp chí: INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH AND SCIENTIFIC INNOVATION (IJRSI)
Số tạp chí 13(2024) Trang: 162-170
Tạp chí: Unnes Journal of Mathematics Education
Số tạp chí 5(2024) Trang: 1-19
Tạp chí: European Journal of Literary Studies ISSN: 2601–971X ISSN-L: 2601–971X Available on-line at: http://www.oapub.org/lit
Số tạp chí 12(2024) Trang: 272-277
Tạp chí: International Journal of Research in Engineering and Science (IJRES)
Số tạp chí VIII(2024) Trang:
Tạp chí: International Journal of Research and Innovation in Social Science
Số tạp chí 7(2024) Trang: 178-186
Tạp chí: International Journal of Latest Research in Humanities and Social Science
Số tạp chí 7(2024) Trang: 219-228
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
Số tạp chí 3(2024) Trang: 21–30
Tạp chí: Journal of Innovation and Research in Primary Education
Số tạp chí In Abhijit Mukherjee(2024) Trang: 247-260
Tạp chí: Water matter - Achieving the Sustainable Development Goals
Số tạp chí 4(2024) Trang: 14-23
Tạp chí: Tạp chí khoa học - Trường ĐH Sư phạm Hà Nội
Số tạp chí 35(2024) Trang: 26-43
Tạp chí: Journal of Advanced Research in Business and Management Studies
Số tạp chí 58(2024) Trang: 1-8
Tạp chí: 58th U.S. Rock Mechanics/Geomechanics Symposium
Số tạp chí 19(2024) Trang: 58–70
Tạp chí: International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET)
Số tạp chí 8(2024) Trang: 15-35
Tạp chí: Journal of Positive Psychology & Wellbeing
Số tạp chí 7(2024) Trang: 1-13
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...