Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2024
Số tạp chí 5(2024) Trang: 1-18
Tạp chí: FOSTER JELT

This qualitative study delves into the impacts of taking on the role of a class monitor among Vietnamese English-major students, focusing on the nuanced experiences and growth trajectories stemming from this leadership position. Conducted within two higher education institutions in the Mekong Delta, the research employed semi-structured interviews to capture the voices and narratives of 15 participants. Grounded in the Constructivist Grounded Theory and the Phenomenological Approach, the study unearthed several pivotal themes. These included feelings of empowerment through leadership responsibilities, the intricate balancing act of cultural mediation and dual identities, enhancement of English communication skills, the evolution of prioritization skills, profound introspective journeys towards self-realization, and a deep-seated desire to inspire and create a lasting legacy. The findings not only shed light on the multifaceted impacts of the class monitor role but also underscore the transformative potential of such positions in fostering personal and academic growth. The study contributes uniquely to the discourse on student leadership, offering educators, policymakers, and institutions a deeper understanding of the experiences and challenges faced by student leaders in a Vietnamese context. It emphasizes the importance of recognizing and harnessing the profound personal and collective journeys these roles can initiate.

Các bài báo khác
Số tạp chí 12(2024) Trang: 23-25
Tạp chí: International Journal of Research in Engineering and Science
Số tạp chí 3(2024) Trang: 44-46
Tạp chí: International Journal of Social Science Exceptional Research
Số tạp chí 66(2024) Trang: 60-65
Tạp chí: Vietnam Journal of Science, Technology and Engineering, Ministry of Science and Technology
Số tạp chí XI(2024) Trang: 376-384
Tạp chí: INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH AND SCIENTIFIC INNOVATION (IJRSI)
Số tạp chí XI(2024) Trang: 436-447
Tạp chí: INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH AND SCIENTIFIC INNOVATION (IJRSI)
Số tạp chí 13(2024) Trang: 162-170
Tạp chí: Unnes Journal of Mathematics Education
Số tạp chí 5(2024) Trang: 1-19
Tạp chí: European Journal of Literary Studies ISSN: 2601–971X ISSN-L: 2601–971X Available on-line at: http://www.oapub.org/lit
Số tạp chí 12(2024) Trang: 272-277
Tạp chí: International Journal of Research in Engineering and Science (IJRES)
Số tạp chí VIII(2024) Trang:
Tạp chí: International Journal of Research and Innovation in Social Science
Số tạp chí 7(2024) Trang: 178-186
Tạp chí: International Journal of Latest Research in Humanities and Social Science
Số tạp chí 7(2024) Trang: 219-228
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
Số tạp chí 3(2024) Trang: 21–30
Tạp chí: Journal of Innovation and Research in Primary Education
Số tạp chí In Abhijit Mukherjee(2024) Trang: 247-260
Tạp chí: Water matter - Achieving the Sustainable Development Goals
Số tạp chí 4(2024) Trang: 14-23
Tạp chí: Tạp chí khoa học - Trường ĐH Sư phạm Hà Nội
Số tạp chí 35(2024) Trang: 26-43
Tạp chí: Journal of Advanced Research in Business and Management Studies
Số tạp chí 58(2024) Trang: 1-8
Tạp chí: 58th U.S. Rock Mechanics/Geomechanics Symposium
Số tạp chí 19(2024) Trang: 58–70
Tạp chí: International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET)
Số tạp chí 8(2024) Trang: 15-35
Tạp chí: Journal of Positive Psychology & Wellbeing
Số tạp chí 7(2024) Trang: 1-13
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...