Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2021
Số tạp chí 4(2021) Trang: 177-190
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies (IJSMS)

In Vietnam, writing is considered the most challenging skill by English as a Foreign Language (EFL)students. These
students encounter various kinds of problems in their writing process, from generating ideas to revising their tasks.
Previous studies reveal that collaborative writing could bringstudents numerous benefits regarding their writing
performance. The present study was conducted to examinethe impacts of collaborative writing on EFL students’
paragraph writing performance and investigate their attitudes toward using collaborative writing in learning
English writing. This research followed a mixed-method design, which lasted 15 weeks and was conducted with the
participants of 80 EFL tenth-grade students in a high school context. Three research instruments namely the writing
tests (pre-and post-test), questionnaires, and semi-structured interviews were employed in this study. The findings
showedan improvement in EFL students’ paragraph writing performance after they had experienced collaborative
writing. Moreover, the majority of EFL students also showed their highly positive attitudes towards using
collaborative writing in learning English writing. Finally, the suggested pedagogical implications of using
collaborative writing in learning English writing are hoped to contribute to the innovation of teaching writing in the
context of high school in the Mekong Delta of Vietnam.


Các bài báo khác
Số tạp chí 0(2021) Trang: 1-18
Tác giả: Lâm Quốc Anh
Tạp chí: Vietnam Journal of Mathematics
Số tạp chí 4-september(2021) Trang: 244-2487
Tạp chí: International Journal of Social Science and Human Research
Số tạp chí 3(2021) Trang: 38-43
Tạp chí: International Journal of Clinical Biology and Biochemistry
Số tạp chí 3(2021) Trang: 38-48
Tạp chí: Journal of Science and Technology research
Số tạp chí 3(2021) Trang: 1627
Tạp chí: Journal of Science and Technology research
Số tạp chí 4(2021) Trang: 149-155
Tác giả: Phan Anh Tú
Tạp chí: Journal of Economics, Finance and Management Studies
Số tạp chí 9(2021) Trang: 186-201
Tạp chí: Universal Journal of Educational Research
Số tạp chí 8(2021) Trang: 478-499
Tạp chí: European Journal of Education Studies
Số tạp chí Volume 04 Issue 09 September 2021(2021) Trang: 2345-2349
Tạp chí: International Journal of Social Science and Human Research
Số tạp chí 8(2021) Trang: 221-241
Tạp chí: Journal of English Education and Linguistic Studies
Số tạp chí 22(2021) Trang: 1327-1352
Tạp chí: Journal of Nonlinear and Convex Analysis
Số tạp chí 42(2021) Trang: 583–607
Tạp chí: Numerical Functional Analysis and Optimization
Số tạp chí 40(2021) Trang: 1-18
Tạp chí: Computational and Applied Mathematics
Số tạp chí 78(2021) Trang: 769 - 792
Tạp chí: Computational Optimization and Applications
Số tạp chí 4(2021) Trang: 152-166
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies (IJSMS)
Số tạp chí 5(2021) Trang: 85-102
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Số tạp chí 33(2021) Trang: 144
Tạp chí: Livestock Research for Rural Development
Số tạp chí Vol. 27(2021) Trang: 1485-1495
Tác giả: Trần Vang Phủ
Tạp chí: Journal of Contemporary Issues in Business and Government
Số tạp chí 20(2021) Trang: 1035-1046
Tạp chí: Empirical Economics Letters


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...