In addressing the imperative need for sustainable and cost-effective solutions in rural pavement development, this study navigates the intricate balance of environmental and financial constraints to ensure the resilience of infrastructure in communities with limited resources. The focal point is the integration of waste plastic aggregate (WPA) into hot mix asphalt, augmented by the inclusion of styrene-butadiene-styrene (SBS) for an elevated level of performance. The findings underscore a gradual decrease in the tensile strength ratio, emphasizing a manageable impact, transitioning from 82.4% in the control to 73.7% at 6% WPA. Noteworthy is the observation of marginal reductions in indirect tensile strength and stiffness, particularly notable at higher WPA levels. Dynamic modulus testing highlights susceptibility to rutting at lower frequencies, while high-frequency results demonstrate stability up to 6% WPA. The Hamburg wheel tracking test signals heightened rutting at 3% and 6% WPA, indicating potential challenges in deformation resistance. Despite a slight dip in strength, the discernible magnitude of this reduction is not substantial. This affirms that the incorporation of WPA achieves a harmonious enhancement of sustainability without compromising critical mechanical properties.
Phuoc, H.T., 2017. Engineering properties of unfired building bricks incorporating various industrial wastes. Can Tho University Journal of Science. Vol 6: 69-73.
Tạp chí: Hội thảo Câu lạc bộ Khoa học và Công nghệ các Trường Đại học Kỹ thuật lần thứ 57: Công tác phòng cháy, chữa cháy và cứu nạn, cứu hộ phục vụ phát triển kinh tế, xã hội của đất nước trong giai đoạn hiện nay, Tháng 5, Năm 2021, Hà Nội, Việt Nam
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên