Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
(2024) Trang: 125-134
Tạp chí: The 13th TSME International Conference on Mechanical Engineering 2023, Chiang Mai - Thái Lan, 12-15/12/2023
Liên kết:

This study examines particle and gaseous emissions from a light-duty diesel vehicle equipped with a partial-flow catalyzed diesel particulate filter (P-CDPF). The vehicle underwent testing on a chassis dynamometer following the new European driving cycle. The results show a significant reduction in total hydrocarbon (THC) and carbon monoxide (CO) when employing P-CDPF. Specifically, catalytic coating successfully converted 48% of THC and 66% of CO into carbon dioxide (CO2). This resulted in a 6% increment in CO2 emissions after the driving cycles. Nitrogen oxides (NOx) increased after P-CDPF because of elevated in-cylinder temperature due to backpressure. Additionally, the integration of P-CDPF resulted in a 45% reduction in particulate number (PN) and a 60% reduction in particulate mass (PM). The findings of this study propose a feasible solution for controlling harmful substances, thereby contributing significantly to practical initiatives aimed at reducing harmful emissions emitted by untreated diesel vehicles.

Các bài báo khác
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...