Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí trong nước 2024
Số tạp chí Kỳ 2/2024(2024) Trang: 4-11
Tạp chí: Thiết bị giáo dục
Liên kết:

Online teaching is a mandatory requirement in university training, including pedagogical training programs. However, the teaching of modules in the online format at the School of Education, Can Tho University, is still mainly done by direct interaction via Zoom or Google Meet, and not many digital learning materials are used, and online interactions take place on the school's online teaching management system. Therefore, building and using interactive video lectures in interactive teaching will help these modules better. Based on the regulations and theories on interactive teaching and interactive lectures, the article has proposed a process for building interactive video lectures including 6 steps: 1) Determine the purpose 1) Teaching objectives and topics, 2) Prepare scripts and questions or interactive tasks 3) Design videos, 4) Set up interactions on the LMS MOODLE system, 5) Set up exchange activities, and 6) Review and adjust designs. Besides, the article also gives recommendations to effectively use these interactive videos in organizing interactive teaching at the School of Education, CTU.

Các bài báo khác
Số tạp chí 158 (219)(2024) Trang: 141-145
Tạp chí: Tạp chí Giáo dục và xã hội
Số tạp chí 156 (217)(2024) Trang: 8-13
Tạp chí: Tạp chí Giáo dục và xã hội
Số tạp chí 229(2024) Trang: 291-300
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Thái Nguyên
Số tạp chí 88(2024) Trang: 55 - 63
Tác giả: Phạm Khánh Duy
Tạp chí: Tạp chí Khoa học - Trường Đại học Thủ đô Hà Nội
Số tạp chí 164(2024) Trang: 299 -303
Tạp chí: Giáo dục và Xã hội


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...