Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
8 (2021) Trang: 478-499
Tạp chí: European Journal of Education Studies
Liên kết:

When it comes to mathematics education and learning, mind maps are a graphical representation of ideas and concepts widely used. A mind map can significantly improve student learning and teacher teaching activities by its unique structure and characteristics. This study demonstrates the feasibility and effectiveness of incorporating a mind map into the geometry curriculum for fourth-grade students. The findings of an experiment conducted on 44 primary students demonstrate that, with the teacher's guidance, most students can create an appropriate mind map to review a lesson and that the mind map contributes to increasing students' learning motivation and subject interests. Several students responded positively to a survey about their attitudes toward using mind maps in mathematics learning, which revealed that they have favorable attitudes toward using mind maps.

 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...