Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
(2019) Trang: 225-236
Tạp chí: New Issues in Educational Sciences: Inter-Disciplinary and Cross-Disciplinary Approaches, University of Education (VNU-UED) - Vietnam National University, Hanoi, Vietnam, June 20th, 2019
Liên kết:

Context: Teaching and learning computer programming have introduced many challenges to both lecturers and students in Computer Science. Objective: This paper presents a new computer programming teaching method. Method: Based on Scrum software development method, students in a computer programming course are divided into multiple teams. Scrum emphasizes effective collaboration and communication between students within their team to complete a list of required programming exercises. The students are encouraged to find out and share their solution with the team in order to gain more experience. Results: A case study that describes in detail an experiment
in a first-year computer programming course is conducted to verify the benefits of the proposed method in terms of the improvement in students’ learning performance and attitude toward learning computer programming and to provide lessons learned.

Các bài báo khác
2024 (2024) Trang:
Tạp chí: Chuyên sang các công trình nghiên cứu, phát triển và ứng dụng công nghệ thông tin và truyển thông
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...