Undergraduate teaching assistants (UGTAs) have provided benefits for the moving a traditional lecture, where students receive information from instructor while participation in class discussion is very little, to active learning classroom, where students and lecturers cooperate to discover and construct the knowledge. Many colleges and universities in developed countries have implemented the using of undergraduate as teaching assistants in which there are many suggestion useful practice ways to apply in the classroom. As a consequent, plenty of research are reported and indicated that the advantages are far more dominated in term of supporting a collaborative approach to teaching, the feedback from UGTAs to lecturers, giving UGTAs experience from knowledge as well as soft skills and encouraging students? responsibility in the active learners. However, the number of colleges and universities using UGTAs models in Vietnam are only counted on one hand because these few universities have perceived the supporting effective role of teaching assistant in active teaching and learning methodology. Many major or public universities have not applied this model and the local and private universities are not entirely applicable. In fact, most of teaching assistants who are recruited for lecturer position will only spend their time in the class for proficiency in teaching their subjects not a UGTAs working. In addition, according to the experts from education and training, the main obstacle of using UGTAs model of many Vietnamese universities is lack of funds. The purpose of this paper is to review and analyze the utilization of UGTAs for lecturers, UGTAs themselves and students in courses served by UGTAs. We also focus on the procedure of the UGTAs selection process, UGTAs responsibilities, training and assessment. This paper will make the appropriate engagement to lecturers and leaders who want to overcome the obstacles of using UGTAs model and have potential solutions for UGTAs application more effectively.
Trần Thị Mỹ Dung, Võ Thanh Tuấn, Dương Thị Mai Hương, Nguyễn Minh Luân, 2014. ÁP DỤNG CÁC PHƯƠNG PHÁP ĐỊNH LƯỢNG TRONG DỰ BÁO SẢN LƯỢNG CÁ TRA XUẤT KHẨU. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. Chuyên Đề Thủy Sản: 123-132
Trần Thị Mỹ Dung, 2012. TỔNG QUAN VỀ ỨNG DỤNG PHƯƠNG PHÁP PHÂN TÍCH THỨ BẬC TRONG QUẢN LÝ CHUỖI CUNG ỨNG. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 21a: 180-189
Trích dẫn: Trần Thị Mỹ Dung, Nguyễn Thị Kiều và Trần Thị Thắm, 2019. Kiểm soát chất lượng sản phẩm tại Công ty Cổ phần May Tây Đô bằng một số công cụ thống kê. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 55(3A): 27-32.
Trần Thị Mỹ Dung, Nguyễn Minh Luân, Đoàn Thị Trúc Linh, 2014. CẢI TIẾN PHƯƠNG PHÁP GIẢNG DẠY NHỜ VÀO SINH VIÊN TRỢ GIẢNG. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 34: 80-85
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên