This paper presents the reforms of teaching method for the Analog Electronic Circuits Lab course at Cantho University. The proposed approach aimed to develop soft skills and problem-solving ability of students through the combination of pre-lab simulation exercises, hands-on activities at laboratory, and design projects. Students taking this lab course believed that the new teaching strategy stimulated their motivation to learn and helped them develop necessary skills to turn an idea into working hardware to solve a problem. This approach is designed to satisfy the requirements of the current job market where basic skills such as communication, teamwork, critical thinking, and problem-solving are highly desired.
Lương Vinh Quốc Danh, Nguyễn Văn Khanh, Võ Duy Tín, Võ Minh Trí, 2014. Hệ thống quản lý tự động ghi nhận tình trạng sử dụng thiết bị điện qua mạng cục bộ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 31: 1-7
Tạp chí: The 7th International Conference on Frontiers in Intelligent Computing: Theory and Applications (FICTA 2018), Da Nang, Vietnam, Nov. 29-30, 2018
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên