Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí trong nước 2023
Số tạp chí 8(2023) Trang: 140-157
Tạp chí: European Journal of Alternative Education Studies
Liên kết:

The research on the topic has systematized the theoretical basis of students' skills to cope with stress in learning. Currently, students face a lot of pressure and stress in their studies, so coping skills are an extremely important issue and need attention. The study presents the manifestations of skills to cope with stress in the learning of students of School of Education at Can Tho University (CTU), Vietnam. The research mainly uses a questionnaire survey method with 400 students from various fields of study, SoE, CTU. According to survey results, there were many manifestations of stress that students encountered. The survey results are the basis for finding the causes so students can plan and manage their time, set specific goals to find effective remedies, adapt and manage better emotions. From the current situation of the problem, the study has proposed measures to support students' skills to cope with stress in their studies. This study provides recommendations to deploy and apply the research results to Can Tho University lecturers and students as well

Các bài báo khác
Số tạp chí 1+2(2023) Trang: 122-123
Tạp chí: Tạp chí du lịch
Số tạp chí 1(2023) Trang: 48-59
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Xã hội Thành phố Hồ Chí Minh
Số tạp chí 142(2023) Trang: 68-75
Tạp chí: Khoa học và Công nghệ Nông nghiệp Việt Nam
Số tạp chí 68(2023) Trang: 73-82
Tác giả: Phạm Tuấn Anh
Tạp chí: Journal of Science of Hanoi National University of Education
Số tạp chí 204(2023) Trang: 98
Tạp chí: Tạp chí Giáo dục và Xã hội
Số tạp chí Tháng 01(2023) Trang: 15-20
Tạp chí: Tạp chí Công Thương


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...