Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
23 (2023) Trang: 46-51
Tạp chí: Tạp chí giáo dục

It is very important and essential for lecturers to engage in research activities in order to develop their professional expertise. Nowadays, studies focusing on lecturers’ research in the field of English language teaching are still very limited and little is known about factors influencing research engagement of English as a foreign language (EFL) lecturers. Employing phenomenology as a research approach, this study explores EFL lecturers’ experiences related to the influential factors on their research engagement. The findings from this study show that personal commitment and motivation had significant effects on the lecturers’ research engagement. Drawing on the ecological systems theory, this study demonstrates that national, institutional and individual factors had both positive and negative impacts on the lecturers’ research engagement.

Các bài báo khác
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...