The article analyses situation of distance education management for tertiary education in Mekong River Delta. Generally, efficiency of govemance od distance education has not matched with requirements in term of teacher training, self-learning management, materials and facilities management, student's feedback collection. Therefor, distance education must be more interested by managers. In this article, authors proposes solutions to improve quality of distance education for tertiary education in Mekong River Delta, namely planning, management under graduation requiments, recruitment reform, material mobility sustem establishment, Information and Technology application, test and assessment innovation and cooperation with bussinesses and organisations to generate job oppotunities for graduates.
Tạp chí: Kỷ yếu Hội nghị khoa học năm 2016 Đào tạo giáo viên của Khoa Sư phạm Trường Đại học Cần Thơ - Thành quả, thách thức và định hướng. Đại học Cần Thơ, tháng 7 năm 2016
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên