Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2023
Số tạp chí 12(2023) Trang: 341- 357
Tác giả: Lê Thanh Thảo
Tạp chí: European Journal of Educational Research

Several reforms have been introduced to help enhance Vietnamese people’s English competencies. However, research on what reforms Vietnamese teachers support or resist is limited. Also, the impact of teachers’ demographic information on their responses to reforms is underrepresented. This mixed-methods study used a questionnaire, responded by 102 English as a foreign language (EFL) teachers, and six semi-structured interviews to address the gap. The results revealed that the teachers supported the reforms in their teaching context. They preferred using their self-developed or self-adapted materials to using required materials. On the other hand, using the VSTEP framework for designing tests was not supported. Teachers’ demographic information, especially educational qualification, significantly differed one’s responses to reforms from those of another. Some practical implications were discussed at the end of this paper. Also, some recommendations were presented to be considered for further studies.

Các bài báo khác
Số tạp chí 11(2023) Trang: 425–438
Tạp chí: International Journal of Education and Practice
Số tạp chí 1(2023) Trang: 1-24
Tạp chí: Multimedia Tools and Applications
Số tạp chí 1(2023) Trang: 1-17
Tác giả: Võ Văn Tài
Tạp chí: Granular Computing


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...