Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 2(2022) Trang: 124-132
Tạp chí: Journal of Educational Management and Instruction

The advancement of Information Communication and Technology(ICT) offers enormous opportunities to enhance the efficacy of learning process in all levels of education, including Early Childhood Education (ECE). However, in the light of the recent years, there have not been some concern about the issue of use of technology to assist ECE process in the context of Vietnam. Thus, this study explores Vietnamese early childhood teachers’ beliefs and practices about the use of technology to facilitate storytelling for pre-school children. A web-based survey research was adopted to scrutinize the beliefs and practices of 228 ECE teachers about digital storytelling in Can Tho Vietnam. The results demonstrated thatthese teachers hold high levels of beliefs that digital storytelling could be used to enhance learning. In addition, they had carried out digital storytelling activities in their learning practices. The results emphasized that several concerns must be taken by teachers, parents, and related stakeholders in using technological tools in young children’s learning environment. This study offers pedagogical insights for ECE teachers to integrate digital storytelling in their learning activities. In short, the use of technology for pre-school children can provide a lot of benefits if it is skillfully executed by both teachers and parents.

Các bài báo khác
Số tạp chí 2(2022) Trang: 80-92
Tạp chí: Vietnam Jounral of Agriculture and Rural Development
Số tạp chí 227/03(2022) Trang:
Tạp chí: Journal of Science and Technology, Thai Nguyen University
Số tạp chí 12(2022) Trang: 541-570
Tạp chí: Open Journal of Soil Science
Số tạp chí 3(2022) Trang: 120-144
Tạp chí: European Journal of Literary Studies
Số tạp chí 18(2022) Trang: 27-38
Tác giả: Lý Quốc Đẳng
Tạp chí: Asian Social Science
Số tạp chí 3(2022) Trang: 1-16
Tạp chí: Asian Journal of Education and Human Development
Số tạp chí 27(2022) Trang: 50-66
Tạp chí: VietNam's Socio Economic Development
Số tạp chí 6(2022) Trang: 38-42
Tạp chí: International Journal of Engineering Science and Application
Số tạp chí 04(2022) Trang: 391-413
Tạp chí: PROCEEDINGS BOOK
Số tạp chí 6(2022) Trang: 96-106
Tạp chí: Eastern-European Journal of Enterprise Technologies
Số tạp chí 26(2022) Trang: 1349-1359
Tạp chí: Egyptian Journal of Aquatic Biology & Fisheries
Số tạp chí 20(2022) Trang: 309-316
Tạp chí: Journal of information and communication convergence engineering


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...