The research aimed to determine the impact of electronic customer knowledge management on the purchase intention in the fashion industry. This study had used analytical methods factor analysis to test and determine the scale, with 263 observations in the Mekong Delta regionThen, this was Structural Equation Modelling (SEM) to find the factors affecting customer’s purchase intention. The results show that the study has developed specific criteria for the electronic customer knowledge management in the fashion industry. Moreover, the empirical results indicate that electronic customer knowledge management influences the purchase intention of customers. Specifically, customer knowledge "About" the customers is the strongest factor affecting the purchase intention, followed by knowledge "For" and "From" the customers. Additionally, the research also reveals differences in electronic customer knowledge management on purchase intention across different income levels. Furthermore, the study proposes some directions to help e-commerce businesses enhance the effectiveness of customer knowledge management in the future
Tạp chí: Hội thảo khoa học: Vai trò của công tác Đoàn Thanh niên – Hội Sinh viên với sự phát triển bền vững của cơ sở giáo dục, Trường Đại học Cần Thơ, 2024
Tạp chí: Hội nghị khoa học quốc gia lần thứ XVII về Nghiên cứu cơ bản và ứng dụng Công nghệ thông tin, tại Học viện Công nghệ Bưu chính Viễn thông, Hà Nội, ngày 08 - 09/08/2024
Tạp chí: Đào tạo và sử dụng nguồn nhân lực du lịch văn hóa trong bối cảnh hội nhập quốc tế - Training and using cultural tourism human resources in the context of international intergration
Tạp chí: KỶ YẾU HỘI THẢO KHOA HỌC QUỐC TẾ NGÔN NGỮ HỌC ĐỐI CHIẾU VÀ ĐỐI CHIẾU GIỮA CÁC NGÔN NGỮ NĂM 2024 INTERNATIONAL CONFERENCE CONTRASTIVE LINGUISTICS AND CONTRASTIVE ANALYSIS AMONG LANGUAGES – YEAR 2024
Tạp chí: Diễn đàn quốc tế Phát triển bền vững Đồng bằng sông Cửu Long, SDMD lần II năm 2024-tổ chức tại Khách sạn Sheraton, Thành phố Cần Thơ ngày 29/11/2024
Tạp chí: International Conference on Commerce And Distribution Sustainable Development in Trade and Distribution CODI 2024, tháng 05/2024, tại Trường Đại học Ngoại Thương cơ sở Quảng Ninh, TP. Uông Bí, Quảng Ninh
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên