I. THÔNG TIN CÁ NHÂN
II. QUÁ TRÌNH NGHIÊN CỨU KHOA HỌC
1. Các đề tài nghiên cứu khoa học đã thực hiện.
2. Sách và giáo trình xuất bản.
3. Các công trình nghiên cứu khoa học đã công bố.
Xuất bản tiếng Anh |
1. Nguyễn Anh Thi, Lê Thanh Thảo, Phương Hoàng Yến, Phạm Trút Thùy, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà. 2024. EXPLORING THE INTEGRATION OF THE HAPPY SCHOOL MODEL IN VIETNAMESE HIGHER EDUCATION: INSIGHTS AND IMPLICATIONS FROM THE PERSPECTIVES OF TERTIARY EFL TEACHERS. International Journal of Educational Methodology. 10. 879 - 892. (Đã xuất bản) |
2. Nguyễn Anh Thi, Nguyễn Hương Trà, Phạm Trút Thùy, Huỳnh Thị Anh Thư, Phương Hoàng Yến, Lê Thanh Thảo. 2024. FACTORS DETERMINING THE QUALITIES OF ENGLISH INSTRUCTORS FROM ENGLISH MAJORS’ PERSPECTIVES. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội: Khoa học Giáo dục. 69. 3–10. (Đã xuất bản) |
3. Phương Hoàng Yến, Nguyễn Anh Thi, Lê Thanh Thảo, Nguyễn Hương Trà, Huỳnh Thị Anh Thư, Phạm Trút Thùy. 2024. SUMMATIVE OR FORMATIVE ASSESSMENT? DIVERSITY IN EFL LEARNERS’ PERSPECTIVES IN TEACHERS’ ASSESSMENT PRACTICES. Addressing Issues of Learner Diversity in English Language Education. Thao Quoc Tran and Tham My Duong. 1-20. (Đã xuất bản) |
4. Phương Hoàng Yến, Nguyễn Anh Thi, Nguyễn Hương Trà, Phạm Trút Thùy, Phan Quốc Toàn, Huỳnh Thị Anh Thư, Lê Thanh Thảo. 2024. THE IMPACT OF TRAINING VIETNAMESE EFL LEARNERS FOR SELF-ASSESSMENT ON WRITING PERFORMANCE. International Journal of Instruction. 17. 237-258. (Đã xuất bản) |
5. Lê Thanh Thảo, Phạm Trút Thùy, , Nguyễn Anh Thi, Phương Hoàng Yến, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà. 2024. UNLOCKING THE SECRETS OF EXTROVERTED LEARNERS: A MIXED-METHODSDIVE INTO ENGLISH LANGUAGE LEARNING STRATEGIES AND PREFERENCES. Cogent Arts & Humanities. 11. 2303193. (Đã xuất bản) |
6. Phương Hoàng Yến, Phạm Trút Thùy, Nguyễn Hương Trà, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Anh Thi, Lê Thanh Thảo. 2024. UNVEILING THE VEIL: GENDER DIFFERENCES IN SATISFACTION AMONG K12 TEACHERS IN THE TEACHER ACTIVITY GROUPS INITIATIVE. International Journal of Instruction. 17. 79–98. (Đã xuất bản) |
7. Lê Thanh Thảo, Phạm Trút Thùy, Nguyễn Anh Thi, Phương Hoàng Yến, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà. 2024. “BECOMING A TRILINGUAL LEARNER MAY BE HARDER THAN I THOUGHT!”: DIFFICULTIES ENCOUNTERED BY VIETNAMESE FRENCH-MAJOR STUDENTS WHEN STUDYING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE. Ampersand. 12. 100168. (Đã xuất bản) |
8. Phương Hoàng Yến, Nguyễn Anh Thi, Nguyễn Hương Trà, Huỳnh Thị Anh Thư, Phạm Trút Thùy, Lê Thanh Thảo. 2024. VIETNAMESE UNIVERSITY LECTURERS’ EXPERIENCES AND PERSPECTIVES ON STUDENT ASSESSMENT WITHIN THE OUTCOME-BASED EDUCATION FRAMEWORK. Exploring Teacher Beliefs: INSIGHTS AND PERSPECTIVES. Hoang-Yen Phuong and Thanh-Thao Le. 1-20. (Đã xuất bản) |
9. Lê Thanh Thảo, Phạm Trút Thùy, Phương Hoàng Yến, Nguyễn Anh Thi, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà. 2024. COMPARATIVE ANALYSIS OF FOREIGN LANGUAGE EDUCATION TRENDS: INSIGHTS FROM THE KURDISH AND MEKONG DELTA REGIONS. Kurdish Studies. 12. 152-171. (Đã xuất bản) |
10. Phương Hoàng Yến, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Anh Thi, Nguyễn Hương Trà, Lê Thanh Thảo, Phạm Trút Thùy. 2024. UNIVERSITY TEACHERS’ PERCEPTIONS ON THE INTEGRATION OF CHATGPT IN LANGUAGE EDUCATION ASSESSMENT: CHALLENGES, BENEFITS, AND ETHICAL CONSIDERATIONS. AsiaCALL 2023. . (Đã xuất bản) |
11. Lê Thanh Thảo, Nguyễn Anh Thi, , Phương Hoàng Yến, Phạm Trút Thùy, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà. 2024. EXPLORING THE EFL TEACHERS’ SATISFACTION: PROFESSIONAL DEVELOPMENT ACTIVITIES AT A LANGUAGE CENTER IN A NON-ANGLOSPHERE CONTEXT. Education and Self Development. 19. 10 - 26. (Đã xuất bản) |
12. Phương Hoàng Yến, Nguyễn Anh Thi, Phạm Trút Thùy, Lê Thanh Thảo, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà. 2024. CHALLENGES OF IMPLEMENTING OUTCOME-BASED ASSESSMENT IN VIETNAMESE HIGHER EDUCATION – A QUALITATIVE INQUIRY. EIKI Journal of Effective Teaching Methods. 2. 27-35. (Đã xuất bản) |
13. Nguyễn Anh Thi, Nguyễn Hương Trà, Phương Hoàng Yến, Lê Thanh Thảo, Phạm Trút Thùy, Huỳnh Thị Anh Thư. 2024. TEACHERS’ CONTINUOUS PROFESSIONAL DEVELOPMENT THROUGH LESSON STUDY: VOICES OF VIETNAMESE EFL TEACHERS AT UNIVERSITY. Qualitative Research in Education. 13. 64 – 82. (Đã xuất bản) |
14. Phương Hoàng Yến, Nguyễn Anh Thi, Phạm Trút Thùy, Nguyễn Hương Trà, Huỳnh Thị Anh Thư, Lê Thanh Thảo, Helen Lunney. 2024. TRANSFORMATIVE IMPACT OF TEACHER ACTIVITY GROUPS ON VIETNAMESE K-12 TEACHERS’ PROFESSIONAL GROWTH: A STUDY OF SATISFACTION. Journal of Language Teaching and Research. 15. 1105-1116. (Đã xuất bản) |
15. Nguyễn Anh Thi, Nguyễn Hương Trà, Lê Thanh Thảo, Phương Hoàng Yến, Huỳnh Thị Anh Thư, Phạm Trút Thùy. 2024. VIETNAMESE EFL STUDENTS’ PERCEPTIONS OF LEARNER AUTONOMY FACTORS: AN ANALYSIS OF GENDER, MAJOR, AND TENURE DIFFERENCES. HO CHI MINH CITY OPEN UNIVERSITY JOURNAL OF SCIENCE-SOCIAL SCIENCES. 14. 19-31. (Đã xuất bản) |
16. Phương Hoàng Yến, Lê Thanh Thảo, Phạm Trút Thùy, Nguyễn Anh Thi, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà. 2024. REFRAMING ASSESSMENT STRATEGIES: THE IMPACT OF REFLECTIVE TEACHING ON UNIVERSITY EFLLECTURERS’ PERSPECTIVES AND PRACTICES. Journal of Language Teaching and Research. 15. 35-45. (Đã xuất bản) |
17. Lê Thanh Thảo, , Phạm Trút Thùy, Phương Hoàng Yến, Nguyễn Anh Thi, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà. 2024. IMPACTS OF GENDER ON SELF-PERCEIVED AMBIVERTS’ PREFERRED LANGUAGE LEARNING STRATEGIES. The International Journal of Learner Diversity and Identities. 31. 37-58. (Đã xuất bản) |
18. Phương Hoàng Yến, Phạm Trút Thùy, Lê Thanh Thảo, Nguyễn Anh Thi, Nguyễn Hương Trà, Huỳnh Thị Anh Thư. 2023. MULTI-FACETED IDENTITIES OF TEACHER ASSESSORS: A QUALITATIVE STUDY IN THE VIETNAMESE EDUCATIONAL CONTEXT. Asian Journal of Social Sciences and Management Studies. 10. 132–141. (Đã xuất bản) |
19. Lê Thanh Thảo, , Nguyễn Anh Thi, Phương Hoàng Yến, Phạm Trút Thùy, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà. 2023. THE IMPACT OF GENDER ON ENGLISH LEARNING APPROACHES FOR OUTGOING LEARNERS: UNVEILING INTRIGUING INSIGHTS. Cogent Arts & Humanities. 10. 2286737. (Đã xuất bản) |
20. Lê Thanh Thảo, Phạm Trút Thùy, Nguyễn Anh Thi, Phương Hoàng Yến, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà. 2023. AN INSIGHT INTO REFLECTIVE TEACHING LEVELS OF VIETNAMESE EFL TEACHERS IN A PREMIER LANGUAGE CENTER. Cogent Education. 10. 2243118. (Đã xuất bản) |
21. Lê Thanh Thảo, Phạm Trút Thùy, Nguyễn Anh Thi, Phương Hoàng Yến, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà. 2023. IMPACTS OF EMOTIONAL INTELLIGENCE ON SECOND LANGUAGE ACQUISITION: ENGLISH-MAJOR STUDENTS’ PERSPECTIVES. SAGE Open. 13. (Đã xuất bản) |
22. Lê Thanh Thảo, Nguyễn Anh Thi, Phương Hoàng Yến, Phạm Trút Thùy, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà. 2023. UNPACKING THE BENEFITS OF TEAM-BASED RESEARCH IN VIETNAM: PERSPECTIVES FROM TESOL, EFL, FFL AND LINGUISTICS SCHOLARS. European Journal of English Language Studies. 3. 59-75. (Đã xuất bản) |
23. Phương Hoàng Yến, Nguyễn Anh Thi, Lê Thanh Thảo, Phạm Trút Thùy, Nguyễn Hương Trà, Huỳnh Thị Anh Thư. 2023. ASSESSMENT STRATEGIES IN OUTCOME-BASED EDUCATION: PREFERENCES AND PRACTICES AMONG UNIVERSITY LECTURERS IN VIETNAM. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. 22. 416-432. (Đã xuất bản) |
24. Nguyễn Anh Thi, Lê Thanh Thảo, Phương Hoàng Yến, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà, Phạm Trút Thùy, Nguyễn Thu Thủy. 2023. EFFECTS OF MEMRISE ON VIETNAMESE EFL STUDENTS’ VOCABULARY: A CASE STUDY AT A COLLEGE IN A RURAL AREA. The Electronic Journal of e-Learning. 21. (Đã xuất bản) |
25. Lê Thanh Thảo, Phương Hoàng Yến, Nguyễn Anh Thi, Phạm Trút Thùy, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà. 2023. ILLUMINATING THE ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE (EFL) TEACHING ODYSSEY: UNVEILING THE PROFESSIONAL IDENTITIES OF PRE-SERVICE TEACHERS. F1000Research. 12. 1086. (Đã xuất bản) |
26. Phạm Trút Thùy, Nguyễn Anh Thi, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà, Phương Hoàng Yến, Lê Thanh Thảo. 2023. INFLUENTIAL FACTORS OF VIETNAMESE EFL TEACHERS’ REFLECTIVE TEACHING. HNUE JOURNAL OF SCIENCE. 68. 3-10. (Đã xuất bản) |
27. Lê Thanh Thảo, Nguyễn Anh Thi, , Phương Hoàng Yến, Phạm Trút Thùy, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà. 2023. UNVEILING THE LINGUISTIC LANDSCAPE: THE GENDERED IMPACTS ON LANGUAGE LEARNING STRATEGIES FOR INTROVERTED LEARNERS. International Journal of Educational Methodology. 9. 711-723. (Đã xuất bản) |
28. Lê Thanh Thảo, Phạm Trút Thùy, Phương Hoàng Yến, Nguyễn Anh Thi, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà. 2023. STUDENT-TO-STAFF SHIFT: EXPLORING PROS AND CONS IN VIETNAM. Remittances Review. 8. 2221-2244. (Đã xuất bản) |
29. Nguyễn Hương Trà. 2023. AMÉLIORATION DES COMPÉTENCES PROFESSIONNELLES DES ENSEIGNANTS DE FRANÇAIS LANGUE VIVANTE 2 DANS DES LYCÉES À CAN THO VIA LE DISPOSITIF D’ÉTUDE COLLECTIVE DE LEÇON. Acte du colloque international. 1. 322-328. (Đã xuất bản) |
30. Phạm Trút Thùy, Lê Thanh Thảo, Phương Hoàng Yến, Nguyễn Anh Thi, Nguyễn Hương Trà, Huỳnh Thị Anh Thư. 2023. IN-ACTION REFLECTIVE TEACHING IN VIETNAM: A QUALITATIVE EXPLORATION OF PRACTICES, INFLUENCES AND IMPLICATIONS. Journal of Education and e-Learning Research. 10. 800–808. (Đã xuất bản) |
31. Lê Thanh Thảo, Phương Hoàng Yến, Phạm Trút Thùy, Nguyễn Anh Thi, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà. 2023. THE INTEGRAL ROLES OF SUPPORTING STAFF IN BOLSTERING ACADEMIC PERFORMANCE: A QUALITATIVE STUDY IN VIETNAMESE HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS. Cogent Arts & Humanities. 10. 2264008. (Đã xuất bản) |
32. Nguyễn Anh Thi, Lê Thanh Thảo, Văng Đông Mai, Phương Hoàng Yến, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà, Phạm Trút Thùy. 2023. VIETNAMESE EFL HIGH SCHOOL TEACHERS’ PERCEPTIONS OF DIFFICULTIES WHEN IMPLEMENTING COMPETENCY-BASED ENGLISH TEACHING CURRICULUM AND THEIR PROPOSED SOLUTIONS. Forum for Linguistic Studies. 5. 1863. (Đã xuất bản) |
33. Phương Hoàng Yến, Nguyễn Anh Thi, Lê Thanh Thảo, Phạm Trút Thùy, Nguyễn Hương Trà, Huỳnh Thị Anh Thư. 2023. IMPACT OF GEOGRAPHICAL FACTORS ON VIETNAMESE TEACHERS’ SATISFACTION WITH “TEACHER ACTIVITY GROUPS” PROJECT. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. 22. 62-84. (Đã xuất bản) |
34. Lê Thanh Thảo, Phạm Trút Thùy, Phương Hoàng Yến, , Nguyễn Anh Thi, Nguyễn Hương Trà, Huỳnh Thị Anh Thư. 2023. UNCOVERING THE EDGE OF AMBIVERTEDNESS IN ACQUIRING THE ENGLISH LANGUAGE. Journal of Language Teaching and Research. 14. 1363-1374. (Đã xuất bản) |
35. Lê Thanh Thảo, Phương Hoàng Yến, Nguyễn Anh Thi, Phạm Trút Thùy, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà. 2023. ISSUES RAISED BY EFL TEACHERS ABOUT PERSONAL BRANDING ON SOCIAL MEDIA: EXPLORING SELF-DELUSION AS AN EXTRA FACTOR IN DIGITAL PERSONAL BRANDING. Journal for ReAttach Therapy and Developmental Diversities. 6. 21–31. (Đã xuất bản) |
36. Phạm Trút Thùy, Lê Thanh Thảo, Phương Hoàng Yến, Nguyễn Anh Thi, Huỳnh Thị Anh Thư, Nguyễn Hương Trà. 2023. QUALITATIVE EXAMINATION OF VIETNAMESE EFL TEACHERS’ REFLECTIVE TEACHING: INSIGHTS INTO IN-ON-FOR REFLECTION METHODS AT DIFFERENT STAGES IN THEIR CAREER. Reflective Practice. 24. 1-14. (Đã xuất bản) |
37. Nguyễn Anh Thi, Phạm Trút Thùy, Mai Tấn Thiên, Lê Thanh Thảo, Phương Hoàng Yến, Nguyễn Hương Trà, Huỳnh Thị Anh Thư. 2023. THROUGH THE EYES OF EFL TEACHERS ATTERTIARY LEVEL: UNVEILING THE IMPACT OF RESEARCH ON INSTRUCTIONAL PRACTICES. VNU Journal of Foreign Studies. 39. 102-118. (Đã xuất bản) |
38. Phương Hoàng Yến, Nguyễn Thị Thùy Linh, Nguyễn Anh Thi, Lê Thanh Thảo, Phạm Trút Thùy, Nguyễn Hương Trà, Huỳnh Thị Anh Thư. 2023. UNVEILING THE GENDER INFLUENCE ON AUTONOMOUS VOCABULARY LEARNING STRATEGIES AMONG VIETNAMESE EFL TEACHERS. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. 22. 140-155. (Đã xuất bản) |
39. Nguyễn Anh Thi, Lê Thanh Thảo, Phương Hoàng Yến, Phạm Trút Thùy, Nguyễn Hương Trà, Huỳnh Thị Anh Thư. 2023. ENHANCING RESEARCH PRODUCTIVITY THROUGH JOURNAL REVIEWING: A QUALITATIVE INQUIRY IN THE CONTEXT OF VIETNAM. Journal of Namibian Studies. 35. 1973-1995. (Đã xuất bản) |
40. Phạm Trút Thùy, Nguyễn Anh Thi, Phương Hoàng Yến, Nguyễn Hương Trà, Huỳnh Thị Anh Thư, Lê Thanh Thảo. 2023. VIETNAMESE TEACHERS’PERSPECTIVES OF THE IMPACT OF REFLECTION-ON-ACTION TEACHING ON EDUCATIONAL QUALITY: A GROUNDED THEORY STUDY. Vietnam Journal of Education. 7. 195–206. (Đã xuất bản) |
Xuất bản tiếng Việt |
1. Nguyễn Hương Trà, Võ Văn Chương, Nguyễn Thị Phương Dung , Lý Bảo Quyên . 2023. TÁC ĐỘNG CỦA MÔ HÌNH “NGHIÊN CỨU BÀI HỌC” ĐẾN VIỆC NÂNG CAO NĂNG LỰC CHUYÊN MÔN CHO GIÁO VIÊN TIẾNG PHÁP NGOẠI NGỮ 2 BẬC THPT TẠI THÀNH PHỐ CẦN THƠ. Tap chì thiết bị giáo dục. 297. 48-50. (Đã xuất bản) |
4. Lĩnh vực nghiên cứu khoa học chính.